24 ianuarie 2017

Jocuri de petrecere

Personaje
Cred ca nu asta e numele exact, dar pentru ca nu-l stiu, merge si asa. Nu conteaza numarul de jucatori, cu cat mai multi, cu atat mai bine. Fiecare jucator isi alege un personaj celebru si ii scrie numele pe un post-it pe care il lipeste pe fruntea vecinului din dreapta. Jocul incepe dupa ce toti au  cate un post-it lipit. Fiecare jucator trebuie sa-si ghiceasca personajul, punandu-le intrebari celorlalti. Se raspunde numai cu „da” si „nu”. Atata timp cat raspunsul e „da”, jucatorul mai are voie sa puna intrebari. La primul „nu”, vine randul urmatorului jucator. Castiga cine descopera primul personajul lui. Sau se joaca pana ramane o singura persoana care nu a ghicit.
Mima
Minim 3 jucatori. Fiecare jucator scrie pe o hartie un nume de film, o expresie, un personaj celebru, sau pur si simplu un cuvant oarecare. Biletelele se amesteca. Primul jucator extrage un biletel si va trebui sa mimeze si sa-i faca pe ceilalti sa ghiceasca. Nu e voie sa se vorbeasca. Se pot stabili insa unele semne de la inceput. Se poate juca si pe perechi.
Nici da, nici nu
Regula jocului: jucatorii nu trebuie sa pronunte „da” sau „nu”. Orice alte cuvinte sunt permise. Se poate stabili un timp, spre exemplu un minut, in care sa nu se pronunte cuvintele interzise. Se alege un jucator care da raspunsul si altul care ii pune intrebari. Exemplu: „nu-i asa ca te cheama Andrei?”. Cine pierde poate primi porunci sau se poate calcula un punctaj.
Killer
Jocul poate dura o noapte sau un weekend intreg. Fiecare jucator completeaza pentru inceput doua hartii. Pe una isi trece numele, iar pe a doua o misiune. Se amesteca hartiile in doua boluri diferite. Fiecare jucator trage pe rand un nume si o misiune (bineinteles, nu spune celorlalti misiunea sa). Toti devin killeri, cu o misiune de indeplinit. Exemplu: Sorin a extras urmatoarele biletele: „Andreea” si „Sa bea un pahar de vin dintr-o inghititura”. Sorin o are ca victima pe Andreea si trebuie s-o convinga sa bea un pahar de vin dintr-o inghititura. Killerul trebuie sa-si „omoare” victima in prezenta a cel putin un martor. Castiga cel care nu cade in capcana.
Nume de…
Asezati in cerc, bateti cat mai repede din palme. Primul jucator alege o categorie de cuvinte, de exemplu, nume de bauturi. Apoi spune: „nume de bauturi”. Jucatorul din stanga lui trebuie sa fie cat mai rapid pentru ca jocul sa se deruleze cat mai repede. Pentru cei care ezita se poate stabili sa bea cate un pahar de…ceva, iar cei care nu mai au cuvinte din categoria stabilita sunt eliminati. Se joaca pana raman doua persoane, iar dintre acestea se va stabili castigatorul. 

Obiecte care incap intr-o valiza
Incep cu un joc foarte simplu, pe care eu il joc de obicei in masina, la un drum mai lung sau la blocaje in trafic. Pot participa oricate persoane, chiar si doua. Se alege o litera a alfabetului, cam ca la fazan. Apoi se stabileste ordinea, in sensul acelor de ceasornic e cel mai simplu. Fiecare participant va spune un cuvant incepand cu litera aleasa. Acest cuvant desemneaza un obiect/un animal/ un material etc. care ar avea loc intr-o valiza. Exemplu: daca litera este C, pot fi folosite cuvinte ca: ceas, caine, crema, cacao, cheie, cui…Nu se iau in considerare, incercari ca „pui de crocodil” sau „camila mica” 🙂 Atunci cand un jucator ramane in pana de cuvinte iese din joc. Cine ramane ultimul castiga. Va avertizez ca se poate juca cateva ore bune…
Psihiatrul
O persoana este desemnata „psihiatru” si iese din camera. Restul grupului sunt „pacienti” si se pun de acord asupra unei „boli” comune, spre exemplu tuturor le este frica de apa / de intuneric, toti se cred personaje de desene animate – depinde de imaginatia lor.
Psihiatrul este chemat inapoi in camera si trebuie sa puna diagnosticul comun, ghicind simptomele. Pe rand, ii va pune fiecarui pacient cate o intrebare indirecta, spre exemplu: „Iti place mai mult ziua sau noaptea?”, in loc de „Boala ta are legatura cu lumina?”, pentru a afla cat mai multe indicii.
Daca un pacient minte sau da un raspuns care este in contradictie cu boala stabilita, ceilalti pacienti striga „Psihiatru!”, iar cel care a raspuns face schimb de locuri cu cel care a strigat primul. Acest sistem poate fi provocat voluntar daca intrebarile psihiatrului sunt prea directe si aproape de adevar. Daca psihiatrul si-a dat seama ca boala comuna este aceea de a fi personaje de film si il intreaba pe un pacient „Care este numele tau?”, acela poate sa minta, stiind ca un alt pacient va striga „Psihiatru!”.
O alta „boala”, mai interesanta, poate fi ca fiecare pacient sa raspunda in locul altuia. In timpul cat psihiatrul este plecat din camera se alege „schimbul”, fie se raspunde pentru persoana aflata in dreapta sau stanga, fie se trage la sorti. De fiecare data cand psihiatrul va pune o intrebare, pacientul intrebat raspunde pentru persoana aleasa. De exemplu, se alege „boala” de a raspunde pentru persoana din stanga. Daca un pacient are ochii verzi si psihiatrul intreaba „Ce culoare au ochii tai?”, iar cel din stanga ii are albastri, atunci pacientul raspunde „Albastru”. Practic, scopul jocului este de vedea cat de bine se cunosc jucatorii si de a afla cat mai multe despre ceilalti, poate chiar indiscretii…
Iata un filmulet pentru exemplificarea unei variante simple:
  
Ghiceste personajul
Fiecare persoana din grup primeste cateva bucati de hartie pe care va nota numele unor personaje cunoscute (Mickey Mouse, Basescu, Michael Jackson, Ioana d’Arc, etc). Hartiile se impaturesc si se pun intr-un bol. Grupul se imparte pe echipe si se poate trage la sorti ordinea.
Din prima echipa se alege un jucator care va fi cronometrat de echipa adversa – se stabileste un anumit timp pentru raspunsuri (1 minut). Dupa ce se da startul, jucatorul desemnat alege o hartie din bol si incearca sa-i faca pe colegii lui sa ghiceasca despre cine e vorba. Daca echipa ghiceste, va extrage alte personaj, pana la expirarea timpului. Daca coechipierii nu ghicesc, personajul este pus inapoi in bol. Un punct este acordat pentru fiecare nume ghicit.
Se poate juca in 2 runde. Fiecare runda dureaza pana se epuizeaza biletelele cu personajele. Atunci se scriu alte personaje si se umple din nou bolul. In prima runda, ca indicii se poate spune orice, in afara de numele de pe biletel. In runda a doua, se poate mima numele, nu se permit cuvintele.
Echipa care aduna cele mai multe puncte la sfarsitul celor doua runde e castigatoare.
sursa https://cristinasblog.wordpress.com