14 mai 2012

Acţionează, echipă ! – Prim ajutor



Vârsta jucătorilor. De la 15 ani în sus

Durata: 60 de  minute (
3 minute prezentare proiectului, 3 minute constituirea echipelor, 20 de minute de joc, 10 minute prezentările observatorilor, 20 de minute – discuţii pe seama jocului şi a desfăşurării activitpţii, impresii jucători şi generalizări

Numărul jucătorilor . Jocul se joacă cu de la 10  jucători în sus.

Obiective. 
  • interacţiunea participanţilor în interiorul unei echipe
  • permite participanţilor să se organizeze într-o echipă
  • posibilitatea jucătorilor să-şi definească un rol pentru o sarcină dată
prim ajutor, curs de prim ajutor, jocuri de teambuilding, imagine de pe scoutcpr.org, jocuri la traininguri, jocuri de echipa, jocuri  de comunicare, jocuri la cursuri, cursuri, teambuilding, activitati de teambuilding, coushing, jocuri tineri, jocuri adulti, jocuri adolescenti, jocuri pentru tineri, jocuri pentru adolescenti, jocuri bune, jocuri educative, jocuri antrenante, jocuri de comunicare, jocuri de lucru in echipa, munca in echipa,  jocuri de exterior, jocuri antren antrenante

Spaţiul. în exterior

Materiale nececesare. 
  • fişă de cerinţe şi câte una de observaţii pentru fiecare echipă,
  • două plăci rigide de 80x200 cm,
  • câte 6 beţe de cort sau bare rigide pentru fiecare echipă,
  • câte 3 gamele înalte de aproximativ 40 – 50 cm. şi diametru de aproximativ 35 cm. pentru fiecare echipă,
  • 8 bucăţi de hârtie igienică (10x30 cm),
  • rolă de bandă adezivă.

Pregătirea jocului. Jucătorii sunt împărţiţi în două echipe. Fiecare echipă are câte un supraveghetor. Li se prezintă echipelor situaţia. Li se spun jucătorilor regulile de joc.
  
Cum se joacă  " Acţionează, echipă !”. Fiecare echipă primeşte câte o fişă cu cerinţe, apoi, fiecare echipă este dusă la locul unde va avea loc “accidentul”, locuri astfel alese încât echipele să nu se poată vedea şi nici auzi. Echipele iau cunoştinţă de cauzele accidentului şi ascultă dispoziţiile. Prima echipă are 20 de minute să rezolve problema iar cea de-a doua echipă nu e limitată din punct de vedere al timpului. Observatorii au rolul de a nota tot ce se întâmplă. Cel de la prima echipă cronometrează. La finalul jocului echipele se reunesc şi observatorii comunică notiţele. Au loc discuţii şi generalizări, completări ale participanţilor în legătură cu atitudinile din timpul jocului; Concluzii. (La final li se pot oferi jucătorului fişe în care să noteze toate remarcile cu privire la joc, experienţele pe care le-au trăit precum şi toate sugestiile care l-ar putea îmbunătăţi.

Fişa de cerinţe şi indicaţii conţine:

INDICAŢII

-          grupul vostru ajunge la locul unui accident, un martor vă descrie circumstanţele în care acesta s-a întâmplat
-          şoferul autovehicolului a fost aruncat prin parbriz pe şosea şi nu se mişcă
-          pe corpul rănitului s-a vărsat un bidon de acid
-          presupuneţi o fractură de coloană vertebrală
-          aveţi la dispoziţie beţele de cort şi o placă rigidă

CERINŢE
-          benzile de hârtie care leagă părţile corpului rănitului nu trebuie să se rupă
-          trebuie să fiţi atenţi să nu fiţi arşi de acid
-          trebuie să introduceţi placa sub rănit şi să-l deplasaţi pe o distanţă de aproximativ 20 m.

Fişa de observaţii conţine

1.        A fost cineva care a preluat “puterea” în cadrul grupului?
2.        A fost uşoară repartizarea rolurilor în legătură cu cerinţele?
3.        A reuşit echipa să se organizeze sau au lucrat total dezorganizat?
4.        Au existat interacţiuni între membrii echipei?
5.        Cum a evoluat echipa raportat la sarcini?
6.        Remarci