16 octombrie 2011

Mi-am pierdut o batistuţă


Vârsta jucătorilor. De la 3 ani în sus

Durata: 20 minute

Numărul copiilor . Jocul se joacă cu de la 4 jucători în sus.

Obiective. copiii îşi dezvoltă aptitudini muzicale, atenţia şi concentrarea, învaţă să respecte reguli.

Spaţiul de joacă. în  interior

Materiale necesare. O batistă sau un şerveţel.

Pregătirea jocului. Li se spun regulile de joc participanţilor.

Cum se joacă "Mi-am pierdut o batistuţă". Copii stau într- un cerc, în picioare. Unul dintre ei, cu batistuţa în mână trebuie să se deplaseze înafara cercului cântând versurile cântecelului:

"Mi-am pierdut o batistuţă
Mă bate mămica
Cine-o are să mi-o deie
Că-i sărut guriţa.

Refren: Batista-i parfumată
Se află la o fată
La fata cea frumoasă,
Pe care o iubesc .

Foc, foc, ce vedeţi,
La  nimeni să nu spuneţi.
Foc, foc, ce vedeţi,
La  nimeni să nu spuneţi.

Spre finalul cântecelului, copiii din cerc închid ochii iar cel cu batista lasă batistuţa în spatele unui copil. Apoi toţi copiii deschid ochii si se uită în spate. Cel care are batistuta jos în spatele său, trebuie să îl sărute pe obraz pe cel din afara cercului, după care îl va înlocui şi tot aşa până la sfârşitul jocului.

Sugestii.
Pot cânta toţi copiii ca să fie mai prietenoasă atmosfera.
La joc ar trebui să participe atât fete cât şi băieţi.
Atenţie, unii copiii nu se simt confortabili ca să fie atinşi, sărutaţi, etc. pot să dea mâna, să se îmbrăţişeze sau folosiţi o altă variantă de joc.

Varianta cu alergat. După ce termină de cântat, copilul care găseşte  batista în spatele său, trebuie să ia batista şi să alerge după cel care a lăsat-o. Dacă îl prinde îi ia locul dacă nu, se întoarce în cerc şi tot acela va merge înafara cercului cu batistuţa ( sau se alege alt jucător aleatoriu din cerc ca să nu se repete situaţia)

Mai puteţi juca