28 iunie 2016

Citesc cu bebe



Luam o carte cartonata cu imagini. La fiecare pagina e o imagine cu obiect/animal/jucarie.
Pentru fiecare imagine incerc sa gasesc un cantecel sau o poezie. In fiecare zi, cel putin odata, "citim"- adica repetam cantecelul (strofa de la cantecel) sau poezia. (dimineata sau seara).
Deja la 5 luni si jumatate adoram sa citim. Asa se calmeaza daca e putin suparat.

Aceasta activitate este tare utila mai ales cand esti in pana de idei de a povesti ceva concret cu un bebe mic.

De exemplu, intr-o carte am urmatoarele imagini:
Broscuta verde
Oac, oac, diri, diri da;
Oac, oac, oac, oac, diri, diri, da.
Ce petrecere frumoasa e la margine de lac.
Broscarimea bucuroasa are vin si cozonac.
Oac, oac, diri, diri da;
Oac, oac, oac, oac, diri, diri, da.

Mamaruta rosie cu buline negre.
Mamaruta ruta,
Suiete-n caruta.
Unde vei zbura,
Acol' m-oi insura. /M-oi marita, dupa caz

Pucelus roz
Guiti, guitz!
Eu sunt cel mai mic!
Da-mi si mie umpic, ca sunt cel mai mic!
Si nu stiu sa fac nimic.

Ursulet Tedi
La ospete ursul cere, ursul cere, ursul cere
La ospete ursul cere, ursul cere, ursul cere...
Numai faguri plini cu miere..
Numai faguri plini cu miere..

Iepuras
Iepuras coconas,
A fugit peste imas
Si s-a dus, colo sus,
Intr-o tufa s-a ascuns.

Catelus.
Azi Grivei e manios,
Nu razbeste cu un os.
Maraie si se framanta
Zici l-ar lua la tranta.
Azi Grivei e manios.
Ham, ham!

sau

Catelus cu parul cret,
Fura rata din cotet.
Si se jura ca nu-l fura
Dar l-am prins cu rata-n gura
Si cu ou-n buzunar,
Treci la Sfatul popular!

Ursulet in barca
Un marinar de la Marina
Avea si el o balerina.
Si balerina lui facea:
Cris, cri, cri!
Cra, cra, cra..
Nicule, Gicule, hop si-asa!

Melc

Melc, melc, codobelc
Scoate coarne bouresti.
Si te du la balta
Si bea apa calda.
Si te du la Dunare,
si bea apa tulbure.
Si te suie pe bustean
Si mananca Leustea!

Ratusca galbena

Ratustele mele
Pe apa s-au dus
Ratustele mele
Pe apa s-au dus.
Stau cu capul in apa
Si codita-n sus
Stau cu capul in apa
Si codita-n sus.

Masina rosie
Vitezomanul Gica,
Si-aluat masina mica,
Rosie ca focu'
Sa-i surada norocu'.
Fata e frumoasa si si-ar dori ceva,
Inelul de logodna, asta e parerea mea.

Tobita

O tobita mica de -as avea,
O tobita mica mi-ar placea
Toata ziua as canta
Multe cantece cu ea.