13 noiembrie 2011

Jocul "Eu"

Vârsta jucătorilor. De la 6 ani în sus


Durata: 20 minute

Numărul copiilor . Jocul se joacă cu de la 3 jucători în sus, cu cât sunt mai mulţi, cu atât mai bine.

Obiective. jucătorii îşi dezvoltă atenţia, capacitatea de concentrare, de asemenea, imaginaţia, se distrează.

Spaţiul de joacă. în interior sau exterior

Materiale necesare. Nu sunt necesare

Pregătirea jocului Li se prezintă jucătorilor regulile de joc.

Cum se joacă "Jocul "Eu"". Jucătorii stau aşezaţi într-un cerc, pe scaune sau pe jos. Pe rând vor trebui să spună "Eu", fără să râdă. Dacă cineva greşeşte şi scapă un zâmbet, va primi un cuvânt de a vecinul din dreapta sau stânga, cum se decide de la început, pe care va trebui să-l spună de acum înainte de fiecare dată când spune "Eu". De exemplu, primeşte cuvântul " Curcă". Va trebui ca de fiecare dată când îi vine rândul, să spună " Eu, Curcă". Şi tot aşa. Ceilalţi nu trebuie să râdă. Dacă se mai găseşte cineva să râdă i se dă alt cuvânt. Jocul continuă şi uneori se ajunge să avem de spus chiar propoziţii sau fraze.

Variantă. Putem să decidem de la început câte cuvinte acceptăm să ni se adauge la "Eu", iar când ajunge, să le adunăm pe toate să fim eliminaţi.

Sugestii. Pentru ca să ne "atingem scopul" de a râde, ar trebui să folosim cuvinte de râs, sau sunete, mimică în aşa fel încât să nu rezistăm să nu râdem.

* Jocul l-am învăţat de la Alexandra Prodan,  animator copii, 2011

Mai puteţi juca