20 octombrie 2010

Mi-am pierdut o batistuţă

Vârsta jucătorilor. De la 3 ani în sus

Numărul copiilor . Jocul se joacă cu de la 5 jucători în sus.

Obiective. Îşi dezvoltă atenţia, urechia muzicală.

Spaţiul de joacă. Nu necesită un spaţiu mare de joc. Se poate şi în cameră.

Materiale necesare. Este nevoie de o batistă/şerveţel de hârtie.

Cum se joacă “Mi-am piedut o batistuţă" Copiii stau în cerc, iar unul în afara cercului cu batista sau un şerveţel se duce roata şi cântă:

“Mi-am pierdut o batistuţă/ Mă bate mămica,/ Cine-o află să mi-o dea/ Îi sărut guriţa./ Batista parfumată/ se află la o fată,/ La fata cea frumoasă,/ Pe care o iubesc./ Foc, foc, ce vedeţi,/ La nimeni să nu spuneţi;/ Foc, foc, ce vedeţi,/ La nimeni să nu spuneţi. »

După ce a fost cântat cântecelul copiii care se ţineau de mâini închid ochii şi cel care stătea în afara cercului pune batistuţa în spatele unui copil. Apoi ceilalţi copii deschid ochii şi fiecare se va uita în spate. Cel care are batistuţa trebuie să îl sărute pe obraz pe cel din afara cercului. Cel care a primit batistuţa va înlocui primul copil în afara cercului.


* l -am învăţat la grădiniţă, de la doamna Maria Stoica, 1988 - 1991