Vârsta jucătorilor. De la 6 ani în sus
Durata: 20 minute
Numărul copiilor . Jocul se joacă cu de la 4 jucători în sus.
Obiective. jucatorii îşi dezvoltă atenţia şi concentrarea, munca si spiritul de echipa
Spaţiul de joacă. în interior sau exterior
Materiale necesare. Este nevoie de o sapca/ casca sau minge/esarfa.
Pregătirea jocului. Li se spun regulile de joc participanţilor.
Cum se joaca "Cascheta". Copiii sunt impartiti in doua echipe. Se delimiteaza un spatiu de joaca. Mingea/ sapca este asezata la mijlocul distantei dintre echipele de copii. In fiecare echipa copii isi aleg o cifra de la 1, la cati sunt in echipa, apoi se pozitioneaza la linia de start pregatita. Cand animatorul va striga o cifra, copilul care are cifra respective va alerga sa ia casca/mingea si sa o duca la echipa lui, fara sa fie atins de copilul cu acelas numar din echipa adversa. Daca reuseste sa ajunga cu ea fara sa fie atins, echipa lui are un punct. Daca nu, echipa adversa are un punct. Castiga echipa care face prima 10 puncte. Jocul se poate complica daca animatorul striga doua numere, sau face adunari/ scaderi/ inmultiri sau impartiri. Sau poate sa strige : “Toate numerele” si atunci ei trebuie sa gaseasca strategii pt a nu fi atinsi si pentru a reusi sa ajunga cu mingea la locul echipei, dupa linia de start. Se pot alege intr-o echipa cifre si in cealalta litere.
Varianta. Grupati. Atunci cand animatorul striga
doua cifre, jucatorii se duc sub forma de Roaba sa atinga mingea
trei cifre, doi jucatori formeaza un "scaun de imparat" si al treilea sta pe el si este carat pana la minge
patru jucatori - se cara in spate cate doi
cinci jucatori - fac omida
Durata: 20 minute
Numărul copiilor . Jocul se joacă cu de la 4 jucători în sus.
Obiective. jucatorii îşi dezvoltă atenţia şi concentrarea, munca si spiritul de echipa
Spaţiul de joacă. în interior sau exterior
Materiale necesare. Este nevoie de o sapca/ casca sau minge/esarfa.
Pregătirea jocului. Li se spun regulile de joc participanţilor.
Cum se joaca "Cascheta". Copiii sunt impartiti in doua echipe. Se delimiteaza un spatiu de joaca. Mingea/ sapca este asezata la mijlocul distantei dintre echipele de copii. In fiecare echipa copii isi aleg o cifra de la 1, la cati sunt in echipa, apoi se pozitioneaza la linia de start pregatita. Cand animatorul va striga o cifra, copilul care are cifra respective va alerga sa ia casca/mingea si sa o duca la echipa lui, fara sa fie atins de copilul cu acelas numar din echipa adversa. Daca reuseste sa ajunga cu ea fara sa fie atins, echipa lui are un punct. Daca nu, echipa adversa are un punct. Castiga echipa care face prima 10 puncte. Jocul se poate complica daca animatorul striga doua numere, sau face adunari/ scaderi/ inmultiri sau impartiri. Sau poate sa strige : “Toate numerele” si atunci ei trebuie sa gaseasca strategii pt a nu fi atinsi si pentru a reusi sa ajunga cu mingea la locul echipei, dupa linia de start. Se pot alege intr-o echipa cifre si in cealalta litere.
Varianta. Grupati. Atunci cand animatorul striga
doua cifre, jucatorii se duc sub forma de Roaba sa atinga mingea
trei cifre, doi jucatori formeaza un "scaun de imparat" si al treilea sta pe el si este carat pana la minge
patru jucatori - se cara in spate cate doi
cinci jucatori - fac omida