Pe masura ce
copiii soseau la castel, erau invitati intr-o camera unde si asteapta recuzita gata de decorare. Prima
activitate a fost de fapt un mini-atelier unde fetele i-au decorat coifurile si batistele,
iar baietii scuturile folosind carioci, creioane colorate si abtibilduri. in acest timp eu le-am citit un articol cu informatii
utile: cine au fost cavalerii, cum era viata la castel in Evul Mediu, cum se distrau si luptau, cum se imbracau locuitorii, despre clasele sociale.
1. Omoară dragonul şi salvează domniţa:
Prin rotaţie, 2
domniţe se aliniază la capătul traseului şi fiecare îşi alege câte un cavaler
care s-o reprezinte; îi va înmâna batista ei în semn de încredere în curajul
cavalerului, urmând ca la finalul cursei aceasta să îi fie returnată. Cavalerii
aleşi (doi o data) vor lua câte un căluţ din lemn şi o sabie pentru a salva
primul domniţa.
Cei 2 cavaleri
pornesc la semnal, iar cursa va consta din: adunarea de jos a 2-3 cercuri pe
sabie, tăierea capului dragonului şi luarea domnitei din turn (s-o ţină
de mijloc) în timp ce cavalerul călăreşte şi ţine sabia cu cercuri fără să le
scape până la finalul cursei. Jocul a fost un deliciu pentru toţi!
2. Urmareste coada dragonului: toţi
copiii se prind de mână într-un lanţ. Primul copil reprezintă gura dragonului
şi ultimul e coada (va purta o eşarfă care să atârne). Scopul jocului e ca gura
sa prindă coada/eşarfa. Niciun copil nu trebuie să se desprindă din lanţ,
altfel este eliminat din joc. Ca să stea conectaţi la joc, prima jumătate a
lanţului trebuie să ajute gura, iar a doua jumătate, coada. Jocul a avut un
succes rasunator!
3. Stafeta medievala :
cavalerii vor folosi calul şi lancea. În timpul ştafetei, domniţele sunt rugate
să încurajeze cavalerii de pe margine sau dacă vor, pot participa (în rol de
cavaler) şi chiar au vrut!
Se formează 2
grupuri, la semnal porneşte câte un cavaler din fiecare grup, pe cal şi cu
lancea în mână. Scopul este să se întreacă între ei, să atingă ţinta cu lancea
şi apoi să se întoarcă călare, să predea calul şi lancea următorului cavaler.
Cea mai rapidă echipă câştigă.
Variantă: în loc
de atingerea ţintei, să pornească din capete diferite, unul către altul şi să
atingă cu vârful lancei paharul de plastic de pe umărul adversarului. Cel care
reuşeşte primul acest lucru, câştigă.
4. Hoţul ! ( sau
« Fură pana de pe capul prinţesei » )
Se alege o
prinţesă. Ea îşi va pune pe cap o caciulă pe care îşi va pune pana (într-o
îndoitură a căciulii). Participanţii la joc vor sta la distanţă. Prinţesa se va
întoarce cu spatele la ei astfel încât să nu-i vada. Când e gata, aleg un
cavaler (îl ating cu mâna la spate) care va încerca să fure în linişte pana
prinţesei fără să fie prins de aceasta. Pe durata jocului, prinţesa nu are voie
să se uite în spatele ei! Dacă bănuieşte că îi este furată pana, va striga
tare : « Hoţul !« Cavalerul prins iese din joc. Cavalerii
care reuşesc să fure pana, vor concura până la ultimul. Câştigătorul este
ultimul cavaler rămas în joc. Eu am folosit o pană de papagal multicoloră
iar domniţele au vrut să fie implicate în ambele roluri.
5. Găseşte comoara ! (Joc
de logică) Dragonul a furat comoara din Castel şi nu ştim unde a
ascuns-o ! Găseşte-o ! Copiii primesc un careu tipărit cu cuvintele
dispuse în toate direcţiile. Aşezate într-o propoziţie, vor afla unde se află
comoara. Răspuns : în pinata-cufăr !
Pe Resurse de Petreceri gasiti alte idei de activitati si jocuri pe care le puteti face la petrecerile voastre in functie de tematici si varstele invitatilor