13 noiembrie 2010

Jocul cu cuburi poate facilita dezvoltarea părţii raţionale


ajutarea copiilor sa invete disciplinele reale, cum sa ajuti copiii sa invete, dezvoltarea partii rationale la copii, jocul cu cuburi, jocuri interactive cu copii, orientarea spatiala la copii, jocuri copii, jucarii din lemn, cuburi din lemn, cuburi, jocuri pentru copii, jocuri educative, jocuri pentru copii mici, jocuri copii, jocuri fete si baieti, capacitati senzoriale, teorie despre joc, dezvoltarea senzoriala la copii, dezvoltarea copiilor, educatie copii, jocuri educative, castele din cuvuri, jucarii din lemn,

Cercetătorii, ba chiar şi părinţii, au intuit demult că jucăriile ce presupun construcţii oferă un mediu care mai târziu va ajuta la ȋnvăţarea şi asimilarea mai uşoară a disciplinelor ştiinţifice, tehnologice, inginereşti şi matematice.

Ȋntr-un studiu recent, cercetătorii au descoperit că există nişte beneficii reale de la jocul cu aceste cuburi clasice. Ei au observat că dacă există condiţii interactive ȋn cadrul acestui joc, copiii aud tipul de limbaj ce ȋi ajută să se gândească asupra spaţiului, cum ar fi: “de asupra”, “ȋn jurul” şi “prin“.
“Când părinţii folosesc limba spaţial, atrag atenţia asupra conceptelor spaţiale.“, declară Nora Newcombe.“Dezvoltarea unui vocabular spaţial este critic pentru dezvoltarea conştiinţei şi abilităţilor spaţiale, raţionale.“

Abilităţile spaţiale sunt importante pentru a avea succes ȋn cadrul disciplinelor reale, dar ele contribuie şi ȋn cazul sarcinilor din fiecare zi, cum ar fi umplerea eficientă a portbagajului maşinii. Aceste caracteristici sunt componente cetrale ale intelectului, astfel ȋncât cei care se chinuie să se descurce ȋntr-un oraş nou pot atesta că ele fac cu adevărat diferenţa.

“Există dovezi care arată că acei copii care aud un limbaj spaţial de la cele mai fragede vârste, lucru ce le direcţionează atenţia asupra aspectelor spaţiale ale mediului ȋnconjurător, poate fi unul dintre contribuţiile apariţiei abilităţilor raţionale.”
Pentru a studia cum jucatul oferă variaţii ȋn limbaj, cercetătorii au urmărit părinţii şi odraslele lor ȋn trei cazuri: ȋn jocul liber, unde participanţii erau ȋncurajaţi să se joace cu cuburile cum doresc; ȋn jocul “dirijat parţial”, unde copiii primesc cuburi lipite ȋn structuri cu forme fixe; ȋn jocul “ghidat”, unde subiecţii primeau blocuri şi instrucţiuni grafice ce ȋi ajutau să creeze o anumită structură.

Părinţii din cadrul jocului “ghidat” au realizat o discuţie spaţială mult mai ȋnsemnată decât cei din celelalte două situaţii, iar copiii din acest prim caz au folosit şi ei mai mult limbajul specific.
“Acest studiu oferă părinţilor noi trucuri pe care le pot folosi, căci arată faptul că, decât să ȋţi laşi micuţul singur, jocul interactiv care necesită conversaţie este cel mai bun pentru facilitarea dezvoltării raţionale.”

sursa http://www.presalocala.com/