13 octombrie 2010

Farse - "Eu cu tata", " Li - peşte!"


Vârsta. Jocul se joacă cu copii de la 6 ani

Număr copii.  La joc pot participa maxim de la 2 copii în sus. Este nevoie de un copil care să ştie jocul şi unul care să nu-l ştie.

Obiective. Jocul îi ajută pe copii să se amuze.

Cum se joacă.  Copilul care ştie jocul spune un fel de povestioară, iar celălalt trebuie să spună după fiecare propoziţie a primului:
1. Varianta  «Eu şi cu tata».
- Într-o pădure erau doi oameni.
- Eu şi cu tata.
- Oamenii aceea mergeau.
- Eu şi cu tata.
- Au găsit o peşteră.
- Eu şi cu tata.
- În acea peşteră erau doi scheleţi.
- Eu şi cu tata.


În momentul în care copilul spune că “el şi cu tata” erau cei doi scheleţi, a fost păcălit şi trebuie găsit alt copil care să nu ştie jocul pentru a putea fi păcălit.

2. Varianta “ - Li – Peşte”
- Te duci în pădure
- Li – Peşte
- Prin pădure găseşti o casă
- Li – Peşte
- Intri în casă
- Li – Peşte
- În casă era o masă
- Li – Peşte
- Pe masă era o farfurie
- Li – Peşte
- În farfurie era un peşte
- Li – Peşte

În momentul în care copilul spune că “Li – Peşte”, cel care îi face farsa, îi “lipeşte o palmă peste umăr”, apoi trebuie găsit alt copil care să nu ştie jocul pentru a putea fi păcălit.