Activităţi şi jocuri pentru copii, adolescenţi, tineri şi adulţi. Pentru toţi copiii cărora le place să se joace de-adevăratelea:) Găsiţi aici jocuri active pentru copii de la 0 la 100 de ani în contrast cu jocurile pe calculator din ce în mai căutate de tânăra generaţie.
14 octombrie 2010
Kemps
Vârsta. Jocul se joacă cu copii de la 7 ani.
Număr copii. La joc pot participa de la 4 copii în sus. Aceştia trebuie să fie în număr par: 2/4/6 și se formează perechi.
Obiective. Dezvoltarea atenţiei, comunicarea dintre partenerii de joc prin crearea de perechi de câte 4 cărți de aceeași număr (romb, inimă neagră, inimă roșie sau treflă).
Materiale necesare: cărţi de joc
Cum se joacă . Jucătorii se grupează pe perechi şi își vor stabili un semnal de recunoaștere (de exemplu, să tragă cu ochiul, să tuşească, să spună ceva, ţin cărţile într-un anumit fel, etc.) cu care îşi va înştiinţa coechipierul când va avea perechile făcute.
Trebuie să se aşeze în spaţiu de joacă ( la în jurul unei mese sau pe covor) faţă în faţă. Se scot jokerii din pachet și se împart câte 4 cărți la fiecare jucător. Apoi în mijloc se vor pune încă 4 cărți din pachet Şi aşa se procedează la fiecare rundă. Jucătorii pot lua de jos orice carte care îi va ajuta să facă perechi dar înaite trebuie să pună o alta în schimb. După ce s-au făcut schimburile, participanții zic “S-au ars” și se pun alte 4 cărți în mijloc.
Când un jucător adună 4 cărţi de acelaş număr, trebuie să semnalizeze coechipierului. Acesta trebuie să spună rapid “Chemps!” . Perechea lor câştigă. În schimb dacă partenerul său a înţeles greşit mesajul, şi spune Chemps fără ca el să aibă, au pierdut.
În cazul în care amândoi partenerii au reuşit să facă perechi şi şi-au dat de înţeles acest lucru, vor spune amândoi “Dublu Chemps”. Şi vor acumula 2 puncte.
Dacă cineva din echipa adversă crede că un jucător are pereche în mână, dar nu vrea să o pună jos, poate zice “Contra Chems!” (În funcţie de caz, “ Contra Dublu Chemps”) și jucătorul în cauză trebuie să arate cărțile diferite ca dovadă. Dacă nu are, echipa celui care l-a acuzat va pierde.
Variantă. În loc să urmărească să facă perechi de acelaş număr pot să facă perechi de aceeşi culoare.
Publicat de
Ioana Gazdac
la
joi, octombrie 14, 2010
Trimiteți prin e-mail
Postați pe blog!Trimiteți pe XDistribuiți pe FacebookTrimiteți către Pinterest
Etichete:
jocuri de cărţi