14 octombrie 2010

Kemps


Vârsta. Jocul se joacă cu copii de la 7 ani.

Număr copii.  La joc pot participa de la 4 copii în sus. Aceştia trebuie să fie în număr par: 2/4/6 și se formează perechi.

Obiective. Dezvoltarea atenţiei, comunicarea dintre partenerii de joc prin crearea de perechi de câte 4 cărți de aceeași număr  (romb, inimă neagră, inimă roșie sau treflă).

Materiale necesare:   cărţi de joc

Cum se joacă . Jucătorii se grupează pe perechi şi își vor stabili un semnal de recunoaștere (de exemplu, să tragă cu ochiul, să tuşească, să spună ceva, ţin cărţile într-un anumit fel, etc.) cu care îşi va înştiinţa coechipierul când va avea perechile făcute.
Trebuie să se aşeze în spaţiu de joacă ( la în jurul unei mese sau pe covor) faţă în faţă. Se scot jokerii din pachet și se împart câte 4 cărți la fiecare jucător. Apoi în mijloc se vor pune încă 4 cărți din pachet Şi aşa se procedează la fiecare rundă. Jucătorii pot lua de jos orice carte care îi va ajuta să facă perechi dar înaite trebuie să pună o alta în schimb. După ce s-au făcut schimburile, participanții zic “S-au ars” și se pun alte 4 cărți în mijloc.

Când un jucător adună 4 cărţi de acelaş număr, trebuie să semnalizeze coechipierului. Acesta trebuie să spună rapid “Chemps!” . Perechea lor câştigă. În schimb dacă partenerul său a înţeles greşit mesajul, şi spune Chemps fără ca el să aibă, au pierdut.

În cazul în care amândoi partenerii au reuşit să facă perechi şi şi-au dat de înţeles acest lucru, vor spune amândoi “Dublu Chemps”. Şi vor acumula 2 puncte.

Dacă cineva din echipa adversă crede că un jucător are pereche în mână, dar nu vrea să o pună jos, poate zice “Contra Chems!” (În funcţie de caz, “ Contra Dublu Chemps”) și jucătorul în cauză trebuie să arate  cărțile diferite ca dovadă. Dacă nu are, echipa celui care l-a acuzat va pierde.

Variantă. În loc să urmărească să facă perechi de acelaş număr pot să facă perechi de aceeşi culoare.