Vârsta jucătorilor. De la 4 ani în sus
Numărul copiilor . Jocul se joacă cu de la 3 jucători în sus. Cu cât sunt mai mulţi, cu atât mai bine.
Obiective. Îşi dezvoltă atenţia, orientarea în spaţiu.
Spaţiul de joacă. De preferabil în exterior. Se poate şi în cameră.
Materiale necesare. Opţional, o minge.
Cum se joacă “Ascunsa Un copil va trebuie să stea întors spre un copac, sau cu faţa la un perete, fără să vadă şi să numere din 10 în 10 până la 100 sau de la 1 la 20, (în funcţie de vârstă), timp în care ceilalţi jucători, trebuie să se ascundă. La final va spune: “Gata!” şi va începe să caute. Dacă vede pe cineva, va fugi la locul unde a numărat şi-i va striga numele. Copilul văzut trebuie să iasă din ascunzătoare şi să aştepte până când cel care a numărat îi găseşte pe toţi. Dacă îi greşeşte numele, copilul poate să nu iasă din ascunzătoare şi să se ascundă mai bine. Dacă copiii ascunşi reuşesc să iasă din ascunzătoare şi să ajungă la locul de numărat înaitea celui care îi caută şi îi pronunţă numele acestuia, scapă de a sta la numărat şi căutat. Dacă ultimul copil care trebuie găsit reuşeşte să ajungă la locul unde a numărat cel care îi căuta şi îi spune numele, îi scapă pe toţi de numărat şi căutat iar jocul începe de la început.
Varianta 1: Când termină de numărat cel care a “mijit” trebuie să spună:“Cine-i gata sau nu-i gata, îl iau cu lopata”. Iar atunci cand vede pe cineva, va alerga la copac sau la locul unde a mijit şi va spune: “Pui, …-numele copilului-“; Daca îi greşeşte numele, copii pot să iasă afară şi să strige: “Ai spart oalele şi-ai mâncat sarmalele!” iar acesta trebuie să mai nunere o dată. Se poate complica căutarea dacă copii îşi schimbă căciulile sau hainele. Jocul se poate juca şi noaptea.
Varianta 2: În pădure. Pentru vârste mai mici. Cel care numără face asta până la 20 de exemplu. Când termină se opreşte şi încearcă să descopere pe cineva. Dacă a descoperit un copil sau mai mulţi le strigă numele, acestea iasă din ascunzătoare ţi vor rămâne lângă el. Ceilalţi iasă şi ei şi se continuă număratoarea însă mai puţin cu o cifră/două. Şi tot aşa, până când numărul care se număra e din ce în ce mai mic şi sunt găsiţi toţi copiii.
Varianta 3. Cu mingea. Este nevoie de o minge. Unul dintre jucători va arunca de această dată mingea. Cel care « mijeşte » trebuie să alerge să prindă mingea şi să o aducă la locul de « mijit », timp în care toţi ceilalţi trebuie să se ascundă. După ce pune mingea la locul ei, se porneşte să caute. Când vede pe cineva aleargă să atingă mingea. Spune « X văzuz ! » Copilul văzut iasă din ascunzătoare şi se aşează în apropiere de minge. Oricând un jucător poate să iasă din ascunzătoare şi dacaă nu este văzut, să şuteze în minge şi să-i scape pe cei descoperiţi. (până cănd cel care mijeşte fuge să aducă mingea înapoi, toţi se pot ascunde din nou). În schimb, dacă nimeni nu reuşeşte să facă acest lucru până la final, cel care a fost văzut primul va fi jucătorul care îi va căuta la următoarea rundă de joc.
Varianta 4 Sardinele: Un jucător se ascunde în timp ce ceilalţi jucători număra pâna la 100. După aceasta ei se vor pregăti să-l găsească pe cel care se ascunde. Când un jucător îl găseşte pe cel care se ascunde, acesta (jucătorul care câuta) i se va alătura în secret ascunzându-se de restul grupului. Această acţiune continuă pâna când toţi jucătorii sunt ascunşi ca într-o cutie de sardine. Când ultimul vânator descoperă locul ascunzătorii jocul se sfârşeste.
Observaţii. Trebuie supraveghere 100%.