Vârsta jucătorilor. De la 10 ani în sus
Numărul jucătorilor. Jocul se joacă cu de la 5 jucători în sus.
Obiective. jucătorii îşi dezvoltă capacitatea de atenţie, capacitatea de a comunica,memoria, se distreaza.
Spaţiul de joacă. în interior
Materiale necesare. nu sunt necesare
Pregătirea jocului. Li se spun regulile de joc participanţilor.
Cum se joacă "Psihologul". Jucătorii sunt aşezaţi în cerc pe scaune, pe jos pe covor sau pe iarbă. Unul dintre jucători ( care nu ştie regulile jocului dar nu neapărat) va ieşi afară din sală. Cei ce râmân în interior aleg să fie câte o persoană din grup, altcineva decât ei. De exemplu fiecare va fi persoana din stânga sa sau din dreapta sa. Apoi se întoarce "psihologul", cel ce a ieşit afară şi va trebui să pună întrebări pe rând, fiecarui jucâtor ca să ghicească cine este.. "Eşti fata, baiat-...Ai parul lung, esti sensibila, esti inalt, etc." După ce ghiceşte se poate alege altcineva să iasă afară...
Foarte distractiv poate să fie ca cei din interior să aleagă să fie chiar persoana care întreabă....se va amuza când va descoperi că toţi sunt el sau ea....
Varianta Psihiatrul. Toţi jucătorii se aşează într-un cerc. Unul din ei e ales "Psihiatru". Această persoană trebuie să părăsească încăperea cât timp ceilalţi se pregătesc de joc.
Cât timp Psihiatrul e afară, astfel încât nu poate auzi ce se petrece în cameră, restul jucătorilor aleg o boală psihologică imaginară, pe care o vor avea cu toţii. Poate fi folosită orice "boală", indiferent cât de evidentă, vagă, figurativă, ipotetică sau stupidă este.
Uite şi câte exemple de "boli":
- fiecare crede că e persoana care stă la două scaune în dreapta lui;
- toată lumea răspunde cu accent moldovenesc;
- când o persoană poartă ochelari, e Leonardo da Vinci; altfel, e Monica Lewinsky;
- toţi au o manie pe o anumită culoare, cuvânt, obiect etc.
Trebuie doar să fiţi creativi! Şi aveţi grijă ca Psihiatrul să nu ştie de la început de ce boală suferiţi!
Cele mai bune boli sunt cele creative şi neobişnuite, dar la început s-ar putea să vreţi o regulă mai uşoară, ca să înţeleagă toată lumea cum merge jocul.
Aşadar, după ce v-aţi hotărât asupra unei boli, cineva îl cheamă pe Psihiatru, care vine în mijlocul cercului. Acum este răspunderea lui de a afla de ce anume suferă "pacienţii" săi. Face asta punând întrebări individuale despre orice şi fiind atent la orice excentricitate (gest, mimică etc.) sau inconsistenţă în răspunsuri.
Dacă un bolnav spune sau face un lucru ce nu se potriveşte cu boala lui, trebuie ca cineva să strige "PSIHIATRU!". Apoi, cel care a greşit şi cel care a strigat vor face schimb de locuri. Uneori astfel de răspunsuri apar din greşeală, dar ele pot fi formulate şi intenţionat, mai ales când răspunsul corect i-ar permite Psihiatrului să pună diagnosticul prea repede (de exemplu, dacă toţi se prefac a fi o anumită persoană şi cineva e întrebat "Cum te cheamă?", jocul ar fi teribil de scurt).
Jocul se termină când Psihiatrul pune diagnosticul corect. Apoi e ales alt Psihiatru şi începe un nou joc.
De obicei jocul ţine până se plictiseşte lumea, oboseşte sau rămân prea puţini oameni pentru a fi distractiv.
* jocul l-am învăţat în tabără la Cheia, iulie, 2011, de la TH, 13 ani
Poate ţi-ar place să te joci şi
Numărul jucătorilor. Jocul se joacă cu de la 5 jucători în sus.
Obiective. jucătorii îşi dezvoltă capacitatea de atenţie, capacitatea de a comunica,memoria, se distreaza.
Spaţiul de joacă. în interior
Materiale necesare. nu sunt necesare
Pregătirea jocului. Li se spun regulile de joc participanţilor.
Cum se joacă "Psihologul". Jucătorii sunt aşezaţi în cerc pe scaune, pe jos pe covor sau pe iarbă. Unul dintre jucători ( care nu ştie regulile jocului dar nu neapărat) va ieşi afară din sală. Cei ce râmân în interior aleg să fie câte o persoană din grup, altcineva decât ei. De exemplu fiecare va fi persoana din stânga sa sau din dreapta sa. Apoi se întoarce "psihologul", cel ce a ieşit afară şi va trebui să pună întrebări pe rând, fiecarui jucâtor ca să ghicească cine este.. "Eşti fata, baiat-...Ai parul lung, esti sensibila, esti inalt, etc." După ce ghiceşte se poate alege altcineva să iasă afară...
Foarte distractiv poate să fie ca cei din interior să aleagă să fie chiar persoana care întreabă....se va amuza când va descoperi că toţi sunt el sau ea....
Varianta Psihiatrul. Toţi jucătorii se aşează într-un cerc. Unul din ei e ales "Psihiatru". Această persoană trebuie să părăsească încăperea cât timp ceilalţi se pregătesc de joc.
Cât timp Psihiatrul e afară, astfel încât nu poate auzi ce se petrece în cameră, restul jucătorilor aleg o boală psihologică imaginară, pe care o vor avea cu toţii. Poate fi folosită orice "boală", indiferent cât de evidentă, vagă, figurativă, ipotetică sau stupidă este.
Uite şi câte exemple de "boli":
- fiecare crede că e persoana care stă la două scaune în dreapta lui;
- toată lumea răspunde cu accent moldovenesc;
- când o persoană poartă ochelari, e Leonardo da Vinci; altfel, e Monica Lewinsky;
- toţi au o manie pe o anumită culoare, cuvânt, obiect etc.
Trebuie doar să fiţi creativi! Şi aveţi grijă ca Psihiatrul să nu ştie de la început de ce boală suferiţi!
Cele mai bune boli sunt cele creative şi neobişnuite, dar la început s-ar putea să vreţi o regulă mai uşoară, ca să înţeleagă toată lumea cum merge jocul.
Aşadar, după ce v-aţi hotărât asupra unei boli, cineva îl cheamă pe Psihiatru, care vine în mijlocul cercului. Acum este răspunderea lui de a afla de ce anume suferă "pacienţii" săi. Face asta punând întrebări individuale despre orice şi fiind atent la orice excentricitate (gest, mimică etc.) sau inconsistenţă în răspunsuri.
Dacă un bolnav spune sau face un lucru ce nu se potriveşte cu boala lui, trebuie ca cineva să strige "PSIHIATRU!". Apoi, cel care a greşit şi cel care a strigat vor face schimb de locuri. Uneori astfel de răspunsuri apar din greşeală, dar ele pot fi formulate şi intenţionat, mai ales când răspunsul corect i-ar permite Psihiatrului să pună diagnosticul prea repede (de exemplu, dacă toţi se prefac a fi o anumită persoană şi cineva e întrebat "Cum te cheamă?", jocul ar fi teribil de scurt).
Jocul se termină când Psihiatrul pune diagnosticul corect. Apoi e ales alt Psihiatru şi începe un nou joc.
De obicei jocul ţine până se plictiseşte lumea, oboseşte sau rămân prea puţini oameni pentru a fi distractiv.
* jocul l-am învăţat în tabără la Cheia, iulie, 2011, de la TH, 13 ani
Poate ţi-ar place să te joci şi