Astronautii si Extraterestrul( ca si « Taietorii de lemne si ursul ») Se alege un copil care va fi extraterestrul. Ceilalti sunt astronauti. La startul jocului astronautii se misca prin spatiu si in momentul cand vine Extraterestrul nu trebuie sa se miste. Daca vre-un « astronaut » s-a miscat, este luat de extraterestru la el in casa iar la urmatoarea runda vor veni amadoi. Jocul continua pana cand toti astronautii sunt luati de extraterestrii.
Stapanul cheilor din Galaxie (Ca si « Cheile imparatului »). Alegem un copil care va fi Stapanul Galaxiei care va trebui sa aiba grija de cheile ei. Ceilalti copii vor trebui, in liniste, pe rand, sa mearga, sa fure cheile pentru a ajunge si ei Stapani in spatiu. Daca un jucator reuseste sa ia cheile fara sa fie auzit ii va lua locul Stapanului. Jocul continua pana cand mai multi copii se rotesc si sunt Stapani ai Galaxiei.
Soarele fierbinte (Ca si « Bomba/Cartoful fierbinte »). Este nevoie de o minge/ balon si o esarfa. Copii sunt asezati in cerc, stand in picioare. Un jucator legat la ochi va fi ceasul si va “ticai” in timp ce ceilalti vor da din mana in mana mingea, fara sa o arunce. Atunci cand ceasul va striga “Bum!” jucatorul care are soarele fierbinte in mana, va “exploda’, asezandu-se pe vine. Jocul continua pana ramane un singur jucator in picioare, acesta fiind ceasul bombei la urmatoarea runda. Nu au voie sa arunce tare soarele. Cand sunt jucatori care stau pe vine, ceilalti alearga prin spatele lor ca dea din mana in mana soarele nu il arunca peste cei care stau.
Navete spatiale (Ca si « Masinutele ») . Este nevoie de esarfe ( un numar de esarfe cat jumatate din numarul copiilor). Copiii sunt impartiti in perechi. Din fiecare pereche, un copil va fi legat la ochi, fiind naveta spatiala. Perechea lui va fi cel care il va conduce. Pentru fiecare miscare de in fata, in spate, la dreapta, la stanga, oprire, pornire, se vor alege niste semne: de ex., atins pe spate, la ceafa, pe umarul drept, stang, etc. De asemenea se pot alege sunete de animale sau vocale pentru fiecare semn. La finalul primei runde, care poate dura cateva minute, se schimba rolurile in fiecare pereche, cei care fost navete spatiale vor deveni conducatori.
Varianta: Una dintre perechi (naveta-conducator) trece in mijloc si este naveta politiei galactice. Aceasta trebuie sa prinda celelalte navete. De aceasta data conducatorii nu au voie sa atinga navetele ci doar le ghideaza verbal (“mai la stanga”, “la dreapta”, “in fata”, “in spate”, etc.). Dupa ce o naveta este prinsa poate deveni naveta de politie si incepe sa prinda la randul ei alte navete sau poate deveni naveta de politie iar vechea naveta de politie devine naveta spatiala “normala”.
Cometele (Ca si Scorpionii) Copii se impart in doua echipe si sunt asezati in doua siruri, formand doua corpuri de comete. Se hotareste care le sunt cozile si capurile cometelor. Cei din fata sirului sunt capul, cei de la capatul sirului sunt coada si le pune cate o esarfa ca si coada. Apoi jocul incepe: La start, Cometele trebuie sa faca in asa fel incat capul uneia sa ii atinga sau sa-i fure coada celeilalte comete, fara sa-şi destrame corpurile. Daca o cometa reuseste sa atinga coada celeilalte, primeste un punct. Jocul se continua, jucatorii care au fost capul trec la coada, urmeaza sa fie capul urmatorii si tot asa.
Varianta. Copilul care era coada atinsa trece sa faca parte din cometa care l-a atins. Si tot asa. Castiga cometa care reuseste sa nu se destrame pana la sfarsit.
Simon spune….: Se alege dintre jucatori o persoana care va fi Saimon. Saimon va trebui sa le spuna celorlalti ce sa faca. Ceilalti trebuie sa faca ce spune acesta doar daca acesta spune corect: “ Saimon spune sa sariti!”; “Saimon spune sa dansati”; “Saimon spune sa nu va miscati!” Insa daca va spune doar: “ Sariti!” ; sau “Dansati”, fara “Saimon spune…” atunci ceilalti nu trebuie sa execute. Au voie sa greseasca doar de trei ori.
Pentru petreceri galactice la Cluj, nu ezitaţi să mă contactaţi... ioanagazdac@gmail.com sau 0741020439