Activităţi şi jocuri pentru copii, adolescenţi, tineri şi adulţi. Pentru toţi copiii cărora le place să se joace de-adevăratelea:) Găsiţi aici jocuri active pentru copii de la 0 la 100 de ani în contrast cu jocurile pe calculator din ce în mai căutate de tânăra generaţie.
14 octombrie 2010
Recunoaşte ce atingi
Vârsta. Jocul se joacă cu copii de 5 ani.
Număr copii. La joc pot participa de la 4 copii în sus.
Obiective. Jocul îi ajută pe copii să se concentreze, să –şi dezvolte simţul tactil dar şi să facă asocieri.
Durata jocului: aprox. 30 de minute
Materiale necesare: o cutie de pantofi sau o pungă şi o mulţime de obiecte necontondente; o hârtie şi un pix sau marcăr.
Pregătirea jocului. În cutie sau în pungă ascundeţi tot felul de obiecte necontondente. De exemplu, un burete, un ceas, o casetă, o maşinuţă, o jucărie de cauciuc, un pix şi câteva paste-melciţori. După ce aţi ascuns toate obiectele, tăiaţi în cutie o fereastră suficient de mare cât să intre o mână de copil şi lipiţi capacul de cutie.
Cum se joacă Fiecare copil are la dispoziţie un minut ca să-ţi bage mâna în cutie, să ghicească ce e înăuntru şi să vă şoptească numele obiectului ghicit. Scrieţi pe o foaie de hârtie ce a ghicit fiecare copil. Câştigă cel care identifică corect cele mai multe obiecte.
Variantă. Într-un săculeţ de pânză de dimensiune mică se întroduc jucării sau alte obiecte de uz personal ca de exemplu: creion, cretă, cratiţă, batistă, chibrit, şerveţel, prosop, solniţă etc.
Înainte de începerea jocului educatoarea sau animatorul aşează pe panou sau pe mai multe mese câte un obiect care să indice criteriul de clasificare a obiectelor găsite de copii în săculeţ. De exemplu: masă pentru mobilier, o pisică pentru animale, pieptăne pentru obiecte de uz personal. Rochiţă pentru obiecte de îmbrăcăminte. Se discută cu copiii ce alte obiecte pot fi aşezate alături de cele aflate pe mese în funcţie de criteriul utilităţii.
În săculeţ vor fi introduse obiecte din categorii diferite. Ele vor fi date copiilor aşezaţi în semicerc pentru a le trece din mână în mână. La semnalul educatoarei săculeţul se opreşte. Copilul la care s-a oprit săculeţul trebuie să scoată un singur obiect; îl denumeşte şi-l oferă vecinului cu rugămintea de a-l aşeza la locul potrivit. Acesta va căuta grupul de obiecte corespunzător şi va motiva aşezarea efectuată.